Opstart i Børnehaven Fyrkildevej

Inden barnets opstart i børnehaven

Når nye børn skal starte i Børnehaven Fyrkildevej, sender vi et velkomstbrev til den e-mailadresse forældrene har oplyst.

I velkomstbrevet opfordrer vi til at barnet og forældrene kommer på besøg, inden barnet skal starte i børnehaven.

Når barnet starter i børnehaven

Når barnet starter i børnehaven, holder vi et opstartsmøde. Her fortæller forældrene om deres barn og vi fortæller om børnehaven. På mødet afstemmer vi også gensidige forventninger til samarbejdet.

Som personale i daginstitution har vi tavshedspligt. Hvis et barns udvikling er truet har vi dog også skærpet underretningspligt.

Vi opfordrer til at jeres barn får en stille opstart, med korte dage. Forældrene er meget velkomne til at være med i børnehaven de første par dage, hvis det ønskes.

Efter 3 måneder holder vi en samtale, hvor vi taler om hvordan opstarten har været og om hvordan jeres barn trives i børnehaven.

På dette møde får forældrene også en tilbagemelding på den sprogvurdering, som vi skal lave på alle 3-årige.

For at vi kan få det bedst mulige samarbejde om jeres barn, forventer vi af forældrene:

• At I opretter jer på AULA
  • At der er navn i alt hvad jeres barn medbringer
  • At jeres barn har skiftetøj til at ligge i garderoben. Garderoben skal tømmes hver fredag af hensyn til rengøringen
  • At jeres barn medbringer udetøj og sko/støvler, der passer til vejret
  • At I holder jer orienteret om, hvad der foregår i børnehaven, gennem opslag på AULA
  • At I hjælper jeres barn med at rydde op efter sig selv inden I går hjem. Samt at I selv holder orden i barnets garderobe
  • At I giver besked, hvis jeres barn ikke kommer
  • At I giver besked, hvis det er en anden end forældrene, der henter barnet