Fællesskab, tryghed og udeliv er vores bud på et godt børneliv

Udelivet i Børnehaven Fyrkildevej fylder i hverdagen

Legepladsen, der hører til vores børnehave, er stor og byder på forskellig leg. Vi er ude på legepladsen hver dag.

I vores nærmiljø er der flere grønne områder, mange andre legepladser og et stort stisystem, som binder det hele sammen.

Én gang om året bliver der også planlagt en større tur til skov eller strand, for hele børnehaven.

Tryghed er omdrejningspunktet

Omsorg og nærhed har en høj prioritet i Børnehaven Fyrkildevej.

Der er altid plads til at børnene kan komme op at sidde hos en voksen og blive trøstet, hvis der er brug for det.

For at det enkelte barn kan føle sig tryg, bruger vi meget tid på at guide børnene gennem dagens små og store udfordringer. Børnene skal opleve sig set, hørt og forstået af de voksne.

Vi har fokus det enkelte barns trivsel og udvikling.

Fællesskabsfølelsen styrker selvværdet

Vi mener det er vigtigt, at børnene oplever at deltage i flere fællesskaber i børnehaven. Det kan være fællesskabet på stuen hvor barnet hører til eller fællesskabet i en leg med andre børn.

For at styrke fællesskabsfølelsen, har vi stort fokus på børnenes venskaber i børnehaven.

Fællesskabet bygger på dét vi har tilfælles og på hvordan vi rummer at vi også er forskellige.