Forældresamarbejde i Børnehaven Fyrkildevej

Samarbejdet med forældrene om deres barns læring

Børnene har brug for at opleve en sammenhæng mellem det der sker hjemme og det der sker i børnehaven. Vi forventer derfor et åbent og ærligt samarbejde med forældrene, hvor vi udveksler hvad der sker af stort og småt i barnets liv.

Vi holder opstartssamtaler med alle forældre og en opfølgende samtale efter 3 måneder.

Gennem Trivselsevalueringer og Dialogmøder inddrager vi forældrene i deres barns trivsel, læring og udvikling gennem hele barnets børnehavetid.

Oplever forældrene udfordringer i forældrerollen, står vi til rådighed med vejledning.

Sproglig udvikling har stort fokus i Børnehaven Fyrkildevej. Sproglig udvikling foregår hele døgnet, derfor er det vigtigt at forældrene også er aktive i deres barns sproglige udvikling.

Forældrenes deltagelse er vigtig for barnets trivsel i børnehaven

I Børnehaven Fyrkildevej har vi forskellige arrangementer hen over året. Forældrene kan holde sig opdateret om hvad der foregår i børnehaven gennem opslag på AULA.

Vi forventer at forældrene bakker op om arrangementerne og deltager sammen med deres barn.

Det er vores opfattelse at det styrker barnets fællesskabsfølelsen og trivsel at være med til de forskellige mærkedage i børnehaven, sammen med sine forældre.